پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251253
خبرنگاران وصله ناجور صندوق هنر/ بي اختياري اداره ارشاد استانها در صدور يک معرفي نامه
تاریخ انتشار : 1400/11/28 07:57:12
نمایش : 1095
اگر اين روزها شما به عنوان خبرنگار به سامانه صندوق اعتباري هنر براي عضويت مراجعه کرده باشيد، با عدم عضو گيري مواجه مي شود و صرفا افراد مي توانند به منظور تمديد هنر کارت وارد اين سامانه شوند که از قبل عضو بوده اند و مسئول صندوق اعتباري هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان مي گويد علنا کار بچه هاي خبرنگار، مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد استان نمي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرنگاري؛ شغلي که در ظاهر، ساده به نظر مي آيد اما در مسير کاري، فرد را با فراز و فرود بسياري مواجه مي کند. حرفه اي که فرد با تلاش و سختي به رفع دغدغه و مشکلات جامعه و انعکاس اخبار مي پردازد و در اين مسير با ناخوشايندي ها و برخي اوقات توهين ها مواجه مي شود؛ اما فرد خم به ابرو نمي آورد و مسير خود را براي رفع مشکلات طي مي کند. برخي، افراد شاغل در اين حرفه را پيش قراولان انعکاس کاستي‌ها و کمبودهاي جامعه مي دانند.

صندوق اعتباري هنر، مؤسسه غير دولتي و غير انتفاعي داراي شخصيت مستقل است که زير نظر هئيت امنا اداره مي شود و اين صندوق جهت حمايت از نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف حمايت از اهالي فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براساس تکليف برنامه سوم توسعه و در راستاي سياست انتقال بخشي از تصدي‌هاي دولتي با تصويب هيات وزيران در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۲ رسما تشکيل شده است.

در خصوص اهداف تشکيل اين صندوق اعتباري بر اساس اطلاعات مندرج شده در صفحه وب سايت اين صندوق مي توان به  ساماندهي در حمايت از جامعه نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و تبديل حمايت‌هاي مقطعي متکي بر منابع مالي مردمي و غير دولتي، حمايت از خلاقيت‌ها و نوآوري‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسايي، جذب و هدايت استعدادها درحوزه فرهنگ و هنر، تامين منابع مالي جديد براي توسعه فعاليت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه مرحله‌اي کميت و کيفيت حمايت‌ها منطبق با اولويت بندي اعضاء و نيازها و افزايش تدريجي تعداد افراد تحت پوشش اشاره داشت.

حال اگر شما به عنوان خبرنگار به منظور عضويت در اين صندوق اعتباري اقدام کرده باشيد در دسته بندي ها گزينه اي به نام خبرنگار وجود ندارد و صرفا گزينه روزنامه نگار در دسته بندي ها رويت مي شود. همچنين زماني که شما مي خواهيد ثبت نام کنيد، حتما بايد معرفي نامه از معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد داشته باشيد که گرفتن اين معرفي نامه براي شهرستان ها کار بسيار دشواري است و کسي در معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد پاسخگو نيست.

اين سوال مطرح مي شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها در اين راستا چرا با وزارت خانه مکاتبه نمي کند تا صدور معرفي نامه را در اختيار ادارات استان ها قرار گيرد؟

خالقي در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: افرادي که عضو صندوق هنر هستند پيام بر تلفن همراهشان امده است که به منظور تمديد عضويت بايد به سايت مربوطه مراجعه کنند و افرادي که قبلا عضو بوده اند و هنر کارت داشته اند به منظور تمديد عضويت، با معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد بايد تماس بگيرند.

مسئول صندوق اعتباري هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: افراد به منظور تمديد عضويت بايد عضو سامانه جامع رسانه هاي کشور باشند، خبرهاي خود را بارگذاري کنند و قانون مطبوعات را امتحان دهند و با تماس با معاوت مطبوعاتي وزارت ارشاد، تأييديه را از آنجا بگيرند و در سامانه خود بار گذاري کنند.

وي با بيان اينکه صندوق اعتباري هنر در حال حاضر عضو جديد نمي گيرد، عنوان کرد: علنا کار بچه هاي خبرنگار، مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد استان نمي شود.

خالقي در پاسخ به اين سوال که چه زماني خبرنگاران مي توانند در اين صندوق عضو شوند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران بايد به وب سايت صندوق اعتباري هنر مراجعه کنند و يا از طريق استان پيگير باشند و هر زمان که تهران به ما اعلام کرد، مي توانند در اين صندوق عضو شوند.

راه کرمان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html